tisdag 27 januari 2009

Så HET idag

Idag bar det iväg till Brukshundsklubben...det kände jag redan innan vi var framme...när vi åkte förbi stallet med alla de STORA fyrbenta hundarna.
Idag tränade jag på Lydnaden tillsammans med vår Sökgrupp.
Det var ett tag sen vi sågs efter all jul ledighet & andra förhinder.
Jag bara brann för att få träna och det var såååå skoj.
Matte var så nöjd, hon trodde nog att jag glömt bort allt men jag visade henne att det hade jag inte alls gjort hi-hi. Först gjorde vi lite framför gående (före), linföring, fot, inkallning, ligg i gång & platsliggning.
Sen hjälptes vi åt med budföring och det gick kanon bra fast jag behövde lite hjälp.
Sedan var det dags för lite hopp över hinder och där hade vi bara gjort det i gång...men nu fick jag sitta framför hindret och matte sa HOPP och jag gjorde det och sen skulle jag sätta mig på andra sidan och sen tillbaka igen, det behöver jag träna lite mer på för jag fattade inte riktigt först vad hon ville...men jag avslutade med att göra rätt...får se om jag kommer ihåg det till nästa gång.
På söndag är det sök igen Jippi ÅHH vad jag längtar dit.

Inga kommentarer: