fredag 30 oktober 2009

Ninja är världens bästa spår hund

Nu måste jag berätta lite om min härliga spår hund NINJA
På kvällen är det någon eller några killar som bus " RINGER" på hos min granne.
Vi vet inte alls vilken/vilka som gör det...men när jag får veta det så...sätter jag på Ninja hennes spår sele och går ut...säger SPÅR utanför porten...Ninja tar upp ett spår direkt och jag följer henne hela vägen och till min förtjusning nere vid Havsörnstorget STÅR det ett helt gäng grabbar och hon visar att hon hittat sitt spår.
Jag finner mig snabbt och säger till dem att - Det är riktigt onödigt att bus ringa på en dörr när det bor en SPÅR hund bredvid ;-) och nu är det så att hon ska hälsa på allihop ha-ha...och grabbarna erkände direkt att det var de som hade ringt på och hälsade på henne med omsorg.
Jag blev nog mest lycklig över att hon hade visat hur duktig hon nu är...men det visade jag inte för dem :-)
Men en sak är säker de kommer nog ALDRIG mer bus ringa på en dörr.

Inga kommentarer: