måndag 24 november 2008

Inofficiella Lydnads 1

Den 22 november så var vi med på en Lydnads tävling som vi hade sett fram emot men stor spänning.
Vi hade tränat ganska mycket och kände att det skulle gå bra med allt utom apporteringen eftersom Ninja bara håller i apporten ca 3 sek.
Men allt annat kändes riktigt bra, fast jag fortfarande inte har fått bort alla dubbel kommandon, men det jobbar vi med eller jag jobbar med det hi-hi.
Men när vi vaknade på morgonen.... vad ser jag då......
Jo det har snöat och det snöar fortfarande....nej, varför just idag...ännu en svårighet eftersom Ninja älskar att leka och äta snö.
Ja, ja tänkte jag...det får gå som det går....och det gjorde det också...allt som hon har klarat riktigt bra...gick inte så bra, men det som jag trodde inte skulle gå (apporteringen) var hon kanon på.
Men jag var så nöjd iallafall för det var verkligen en tuff utmaning för Ninja med SNÖ.
Ninja har nu ett smeknamn: Plogen

Domarens protokoll:

Platsliggande: Ställdes in pga snö.
Tandvisning: 7 Svår att komma åt (vill stå & visa inte sitta)
Linförighet: 5 Dubbel kommando
Läggande: 5 Hjälper
Inkallning: 9 Dålig avslutning
Ställande: 0 Ställer ej
Apportering: 9 Tar eget intiativ
Hopp över hinder: 8 Islag
Helhetsintryck: 7
Summa : 96

Inga kommentarer: