lördag 25 april 2009

HUNDENSDAG

Idag är det min dag och det har det verkligen varit.
Det började i morse med att jag fick min frukost och sen gick vi ut på en morgon promenad i solen.
Sen gick vi in och packade vår ryggsäck med smått och gott (tränings saker), vi gick ut till bilen och åkte till Tumba och där kom syrran Igra och hennes matte.
Dom hoppade in i bilen och vi åkte till Botkyrkas brukshundsklubb.
Där la våra mattar först ett varsitt spår till oss...men det fattade inte vi för vi ville ut ur bilen och pussas och kramas...men det fick vi inte.
De kom till bilen efter ett tag och tog in oss på planen.
Men som ni vet så tycker jag att det är så roligt att träna/jobba med min matte nu och det skulle vi göra...vi började med linförighet och gående ligg.
Monica fotade och filmade oss för hon hade inte glömt kameran som min matte hade gjort.
Sen var det min syrras tur att träna och då fotade och filmade min matte och jag fick sitta i bilen :-(
Efter det gick vi våra spår...en i taget så klart...och det gick okej för mig idag...matte hade gjort spåret så svårt...men jag tog alla apporterna idag.
Sen gjorde vi platsläggning och det kan jag jättebra även fast jag inte har övat på det.
Men det bästa av allt var att vi avslutade med att gå till en inhängnad där vi fick leka, brottas och busa med varandra.
Sen på eftermiddagen åkte vi hem till Engla och Saga för vi var bjudna på jätte god middag...och nu när jag skriver detta har jag precis kommit hem och imorgon ska jag ha sov morgon.
kram på er alla på er dag HUNDENSDAG

Inga kommentarer: