tisdag 21 april 2009

Jag har inte legat på sofflocket och ätit praliner...

Jag har inte hunnit med att uppdaterat på ett tag. Men jag har tränat och tränat.
Vi har gått en kurs ute på Hölö´s Brukshundsklubb tillsammans med Sara och Zoe.
Det var så skoj och trevligt i gruppen.
Sara hjälpte mig i appell spåret och jag spårade för första gången med 1 vinkel och det gick kanon bra...men jag var lite för snabb för att ta första apport pinnen men den 2:dra och slutet tog jag.
Eftersom vi träffades varannan vecka så blev det en hel del träning i Linföring, apportering och kontakt och spår tills vi träffades igen för att visa vad vi gjort och få lite nya saker för att gå vidare.
Sista gången vi hade kurs så fick vi hjälp med hopp över hinder...för jag sätter mig lite för nära hindret...så när jag ska tillbaka till matte så slår jag i hindret ibland.
Matte och jag har tränat en del själva men ibland måste vi ta hjälp iallfall med budföringen.
Vi har också varit ute och lagt spår med Igra, Engla och Saga.
Sen har vi varit på våran Brukhundsklubb och tränat tillsammans med vår Lydnadsgrupp.
Där har vi tränat platsliggning, linföring, inkallning och sen fick vi hjälp av Olllie´s husse med budföringen och vilken fart.
Min matte har också varit iväg på en Appell tävling för hon ville se hur den går till och där var alla som tävlade och domarna jätte trevliga och berättade om alla monent.
Så nu vet ni vad jag gör, ska försöka uppdatera med ett foto på träningen.

Inga kommentarer: