tisdag 15 september 2009

Lydnadsträning på BK

Idag var det dags för vår första träning med vår grupp på brukshundsklubben.
Vi har inte varit där sen innan semestern...så det var ett gäng veckor sen.
Ninja var så glad när hon såg att jag tog fram ryggsäcken och västen.
Hon visste direkt att nu ska vi träna...Ninja ÄLSKAR att träna med mig.
Idag var en helt otrolig, underbar, kanon, super träning.
Jag kände att hon var så fokuserad på mig och det var första gången jag kände att idag behöver jag inte ha koppel på henne.
Hon gjorde allt rätt idag...linförighet, inkallning, ställande, läggande, apportering & hopp över hinder (både LP 1 & Appell).
Jag är så lycklig över att jag har fått en sån underbar, go, mysig, vacker och härlig Bästa vän... I LOVE YOU Ninja från mattisen.


Inga kommentarer: