söndag 27 september 2009

Marma Läger

Nu har jag varit på mitt första läger tillsammans med min brukshundsklubb Stockholm Södra.
Jag vet knappt var jag ska börja för det har varit så kul och jag har gjort så mycket saker.
Men jag börjar med SPÅR- vi åkte ut i skogen och alla fick en plats att lägga sitt spår.
Matte klev ur bilen och gick iväg...och jag skällde på henne KOM OCH TA MED MIG...men det gjorde hon inte...efter en stund kom hon tillbaka, men inte för att hämta mig...alla satte sig och fikade i skogen..men efter 1 timme kom hon ÄNTLIGEN tänkte jag.
Jag fick på mig spår-selen och gick ut på spåret...tog alla apporterna.
Sen fick jag pröva på uppletar rutan 50X50 meter...
Det blev 3 skick och jag fick retning...jag sprang rakt in, hämtade saken och rakt ut mot matte.
Men där ville jag inte lämna den så....matte fick springa iväg och då kom jag efter.
Vi tog spår vid nästa tränings tillfälle igen och det gick lika bra i spåret och nu hade jag fattat lite mer vad jag skulle göra i uppletar rutan.
Så nu hade de redan lagt ut en sak...jag sprang ut och hittade den direkt...och då sprang matte iväg och jag efter...så då blev det inget ÄRO varv.
Sen prövade vi på SKYDD och det var så skoj.
Jag behöver inte berätta nått om det för se bara på bilderna.
Matte fick iallafall jobba ha-ha

så på...
jippi, jag tog den...
så av...
kom igen matte, nu tar vi kampen & drar hi-hi.

Den sista träningen valde vi SÖK - jag var lite trött & ring rostig men det gick riktigt bra iallafall.
DET VAR EN UNDERBAR,KANON,SUPER,LÄRORIK & ROLIG HELG
den ska vi göra om många gånger:-)

1 kommentar:

Ammi sa...

Stockholms Södra är världens bästa klubb. Och Marma en toppenanläggning. Så jag förstår att ni har haft kul! Lycka till med tränandet.

Hälsar Ammi, Gossip och Kanonen